Byten och returer

Byten och returer


Så här gör du en retur

Ångerrätt och returrätt gäller i 14 dagar enligt konsumentskyddslagen och räknas från den dag du mottagit produkten. Det innebär att dag 1 är den dag produkten finns i din brevlåda eller du blivit aviserad om att produkten finns för uthämtning på ditt postombud. Vi har ingen ångerrätt eller öppet köp på presentkort. Ångerrätten gäller ej specialbeställda produkter utöver ordinarie sortiment.

  1. Produkten ska vara i originalskick för att returen ska gälla.

  2. Anmäl din retur till oss under "Mina sidor" så skickar vi en returetikett till dig via e-post inom 24 timmar (vardagar). Kostnaden för returfrakt är 39 kronor och dras från ditt returbelopp. ("Mina sidor" hittar du i övre högra hörnet. Logga in med din mailadress och valt lösenord. Har du inget lösenord, klicka på "Glömt lösenord" så får du en länk för att återställa/välja lösenord.)

  3. Packa varorna i originalförpackning. Om det är ett halsband, se till att kedjan är stängd och sitter fast i askens insats så den inte skadas i frakten. Skicka med följesedeln du fick med ditt paket och skriv ner vad du returnerar och orsak.

  4. Lämna in paketet hos ditt PostNord-ombud.

  5. När vi tagit emot din retur återbetalar vi ditt köp minus returfrakten inom 5 arbetsdagar. Om du valt faktura via Klarna kan du själv pausa din faktura hos Klarna när du skickat din retur.

  6. När din retur är klar meddelar vi dig via mail.

Returadress om du väljer att skicka utan vår returetikett:
(Endast för köp via www.emmaisraelsson.se. Observera att du själv är ansvarig för varan tills den ankommit till oss).

EMMA ISRAELSSON
Box 195
645 23 STRÄNGNÄS

Om du har köpt en produkt hos någon av våra återförsäljare behöver retur och byte göras hos återförsäljaren.

 

Så här gör du ett byte

För snabbare hantering och att minimera risken för att den vara du vill byta till säljer slut behöver du göra en retur på den vara du vill byta och lägga en ny beställning.

 

Så här gör du en reklamation 

Produkten ska vara i perfekt skick när den levereras ifrån oss. Skulle produkten mot förmodan vara skadad eller om det är något annat fel på produkten vid mottagandet så kontakta oss inom 7 dagar på info@emmaisraelsson.com. Ange ditt ordernummer och vilken produkt det avser i mailet. Skicka med en bild på produkten/skadan så vi ser vad som hänt.

Kedjor

Vi ansvarar för fel som fanns på varan när du köpte den eller när den levererades till dig men är inte ansvarig för fel som du orsakat, till exempel om du inte har följt skötselanvisningar eller om du vanvårdat varan, tex. fastnat i något så kedjan gått av. Vi lämnar 6 månaders garanti på kedjorna. Garantin omfattar fabrikationsfel och gäller inte skador som är självförvållade.