Byten och returer

Byten och returer


Så här gör du en retur

Ångerrätt och returrätt gäller i 14 dagar enligt konsumentskyddslagen och räknas från den dag du mottagit produkten. Det innebär att dag 1 är den dag produkten finns i din brevlåda eller du blivit aviserad om att produkten finns för uthämtning på ditt postombud. Vi har ingen ångerrätt eller öppet köp på presentkort. Ångerrätten gäller ej specialbeställda produkter utöver ordinarie sortiment.

 

  1. Produkten ska vara i originalskick för att returen ska gälla.
  2. Packa varorna i originalförpackning. Om det är ett halsband, se till att kedjan är stängd och sitter fast i askens insats så den inte skadas i frakten. Skicka med följesedeln du fick med ditt paket och skriv ner vad du returnerar och orsak.
  3. Skicka in paketet på valfritt sätt. Du står själv för fraktkostnaden vid returer och ansvarar för varan tills den ankommer oss.
  4. När vi tagit emot din retur återbetalar vi ditt köp/makulerar din faktura hos Klarna inom 5 arbetsdagar. Du kan själv pausa din faktura hos Klarna när du skickat din retur.
  5. När din retur är klar meddelar vi dig via mail

Returadress: (endast för köp via www.emmaisraelsson.se/.com)

EMMA ISRAELSSON
Box 195
645 23 STRÄNGNÄS

Om du har köpt en produkt hos någon av våra återförsäljare behöver retur och byte göras hos återförsäljaren.

 

Så här gör du ett byte

Vid byte av en produkt ska den vara oanvänd och bytet ska ske inom 14 dagar från att du mottog produkten. Kontakta oss på info@emmaisraelsson.com med ordernummer, vilken produkt det avser och vilket slags byte du vill göra. Du står själv för fraktkostnaden vid byten och ansvarar för varan tills den ankommer oss. 

 

Så här gör du en reklamation 

Produkten ska vara i perfekt skick när den levereras ifrån oss. Skulle produkten mot förmodan vara skadad eller om det är något annat fel på produkten vid mottagandet så kontakta oss inom 7 dagar på info@emmaisraelsson.com. Ange ditt ordernummer och vilken produkt det avser i mailet. Skicka med en bild på produkten/skadan så vi ser vad som hänt.

Kedjor

Vi ansvarar för fel som fanns på varan när du köpte den eller när den levererades till dig men är inte ansvarig för fel som du orsakat, till exempel om du inte har följt skötselanvisningar eller om du vanvårdat varan, tex. fastnat i något så kedjan gått av. Vi lämnar 6 månaders garanti på kedjorna. Garantin omfattar fabrikationsfel och gäller inte skador som är självförvållade.